27 Ocak 1972 Perşembe

tipi var dışarıda. sokağa ait ne varsa, artık ona ait; silik sokak lambaları, kirli çöp tenekeleri, kapalı kutu binalar, kendinin sahibi olan insanlar, kendinin sahibi olmayan insanlar, kırık cam parçaları, ağaçlarda kalan son bir iki yaprak, titreyen kedi, kuytusuna sinik köpek, çoktan canını vermiş üstü açık hayvan mezarları...
gözlerime sokuyorum tüm hepsini.


titreyen bacaklarımın üzerinde, kapalı kutumun araladığım geçidinden süzülüyorum, derin derin soluyarak tipiyi içimden atıyorum. hiç bitmeyecek bir zamanın körlüğüne bırakıyorum kollarım açık bedenimi. aklımın ucundan el sallayan kırmızılığı...

bilemiyorum, ama sanki her şey çok daha farklı olacak bu gece. 

zifir var sağda solda, önümü aydınlatan.

“ama”sı yok bu akşam olacakların! akıyor sağımdan solumdan zift gibi kararlılı...ğım.
uyuyan mezar yok! uyanamaz iblis, uyumadı hiç. kol gezdi hep bu denizde; kaptanı, en şehvetli deniz kızı, en tehlikeli balığı, en büyük dalgası, en aç anaforu, en ben olanıydı.



aynaya baktım biraz önce, bize baktım. ona göz kırptım, hiç beceremesem de; saçlarımı okşadı şefkatle, gülümsedi.

kapalı kutumun geçidi...
geliyor.
zayıflığını sarmaladığı perde sağlam görünüyor; kahkalarımızla yırtıyoruz onu.




****



kuytuya sürüklenmiş sakin sakin süzülen kar tanesi, karanlıkta olanlara göre fazla sakin. 

4 yorum:

  1. ONUN SUÇU MU ?


    fazla

    sakin

    ve

    masum

    bir kuytuya yuvarlanmış

    yerde yatan

    kar tanesi

    dışarda olup bitenlere
    kopan kıyametlere
    titreşip birbirine vuran
    dişlerin ağıdına
    bir koltuğa büzüşüp
    sinen bedenlere
    üzerini örterken
    ayağı açıkta kalıp
    yorganını ayarlayamayanlara
    dalda kalma savaşı veren
    don kişot yapraklara
    hastane yolunda yaşama veda edenlere
    elektrik kaçağıyla yananlara
    çığ altında donanlara
    sokakları mezar tutan hayvanlara
    lokanta camını gözleyen çocuklara
    yağsa da tatil yapsak diye yol gözleyenlere
    evsiz, barksız, kimsesizlere
    rağmen


    fazla

    sessiz

    ve

    masum


    27.01.2012

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "yerde yatan

      kar tanesi"

      kısa hayatının sayılı nefes alıverişlerini vermeye yatmış kar tanesi belki de tüm bu olanların sesini dinliyordur?

      Sil
  2. ve e e
    yok olurken
    eriyip giderken
    yaşamının sonunda
    saflığını yitirip
    kirlenmede

    YanıtlaSil