7 Ekim 1971 Perşembe

yabana doğru

bir süredir beklediğim kitap sonunda ellerimde.

filmine tesadüfen rastlamıştım ve izleyen herkes gibi kahretsin ki bende de bazı duyguları depreştirdi. muhakkak kitabını da okumalıyım dedim ve ilk sıraya girdi bile. =)

her neyse, çok fazla bıdı bıdı etmek değil de arka kapak yazısını paylaşmak istiyorum. yani tüm bu birkaç cümlenin kuruluş amacı, yazmak istediğim şu tırnak içi metninin sahipsiz, başsız badırıksız kalmaması için. =)



“birbirimizi yeniden görene değin ardan çok uzun zaman geçebilir.ama alaska’dan tek parça dönebilirsem, benden haber alacağına emin olabilirsin. sana önerdiğim şeyi tekrarlamak istiyorum;yaşam tarzında köklü bir değişiklik yapmalı, daha önce hiç duymadığın ya da yapmakta kararsız kaldığın türden şeylerin tamamını yapmaya başlamalısın. çoğu insan kendilerini mutsuz eden koşullarda yaşıyor ve gene de bunu değiştirmek için hiçbir şey yapmıyorlar. çünkü güvenli, rahat, rutin bir hayata koşullanmış durumdalar. huzur veriyor gibi görünse de, insanın içindeki maceracı ruh için kesin olarak belirlenmiş bir gelecekten daha yıkıcı bir şey düşünemiyorum. insanın yaşama arzusunun özünde macera tutkusu yer alır. yaşamın keyfi yeni deneyimlerdedir. bu yüzden sürekli değişen bir ufuktan daha büyük keyif olamaz, her yeni gün yepyeni bir güneşin altında doğabilir.”

              christopher mccandless





dipppnot: yanlışım yoksa, ki hiç sanmıyorum, bu metnin ”yolculuğu” sırasında kardeşine yazdığı mektuplardan biri olması lazım.

1 yorum:

  1. Hani araba çamura saplanır da hareketi için ufak bir itiş gerekir ki ileriye gidebilsin.. İnsanların çoğu mutsuz olduklarının, dahası mutluluğun ne olduğunun, nerde olduğunun farkında değiller, farkında olabilmeleri için görebilmeleri adına gözlerinin önüne çekilen perdeyi aralamak ve uzakları uzaktaki mutlulukları işaret etmek gerekir.
    Haa bu arada yeni bir yerel sözcük öğrendim sayende teşekkürlerrr.
    Macera için yola çıkanlar yaşamları bu uğurda son bulurken; yerinde sayıp oturanlar da uzunca yaşayabiliyorlar, mutluluk kısa öz mü yaşamada, yoksa uzun sıradan yaşamada mıdır?
    Günay

    YanıtlaSil